Vanliga frågor | Layered

Vanliga frågor

- Är det öppet köp eller bytesrätt?

Du kan alltid returnera dina produkter inom 30 dagar från leveransdagen. Detta gäller på våra de varor vi har i lager, oavsett produktkategori. För att kunna returnera en produkt så måste den vara i oförändrat skick med samtliga etiketter kvar. För mer information, läs våra villkor under leverans och byten.

- Hur lång är garantin? 

Från leveransdagen gäller tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Garantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel och ej fel som orsakats av kund eller av annan orsak som Layered ej ansvarar för. För bruksslitage gäller 2 års garanti.

 

- Kan man måttbeställa en matta? 
Ja! Vill man måttbeställa en matta får man räkna med längre leveranstid. Kontakta oss på info@layeredinterior.com för mer information.

- Kan jag få råd kring storleken av matta eller möbel? 
Ja! Skicka oss en bild av rummet där produkten kommer att placeras och vi kommer att ge vårt råd om vilken matta eller möbel och i vilken storlek vi tycker skulle passa bäst. Skicka bilden till info@layeredinterior.com.

- Var är min beställning?
Under leveranstiden skickar vi ut statusuppdateringar per mejl. Fraktbolaget kontaktar dig sen 1–3 arbetsdagar innan leverans kan ske för att boka in ett tidsintervall för leverans. Har du övriga frågor kontakta kundservice, info@layeredinterior.com

 

- Kan jag få hjälp med inbärning, avemballering och montering?
Layered erbjuder via DHL tilläggstjänsterna enkelbemannad uppbärning, dubbelbemannad uppbärning samt för vissa orter även kvällsleverans. Läs mer om dessa under våra Allmänna Villkor. Om ni är intresserade av tilläggstjänster vänligen kontakta kundservice, info@layeredinterior.com

 

- Jag har mottagit ett skadat paket, vad ska jag göra
Om det är en synlig transportskada anmäls detta enklast direkt till chauffören vid mottagandet. Be chauffören om en notering på din kopia av fraktsedeln. Även om emballaget ser helt ut är det viktigt att du packar upp och kontrollerar varan så fort som möjligt för att kunna upptäcka både synliga och dolda transportskador. Spara emballaget för eventuell retur. Om varan är skadad vid leverans ska detta anmälas omgående till Layereds kundservice, info@layeredinterior.com. Detta ska göras inom tre dagar för att Layered ska kunna anmäla skadan till fraktbolaget.

- Hur tåliga är era mattor?
Våra mattor är av högsta kvalité och därmed mycket tåliga. Som med alla mattor krävs det att man tar hand om den för att få längsta möjliga livslängd. Läs mer om detta under våra Skötselråd.

 

- Går det att tvätta mattorna? 

Vi rekommenderar alltid att tvätta mattorna hos en professionell och auktoriserad mattvätt som utför plantvätt. Vid kemtvätt får ej kemikalier innehållande trikloretylen användas. För mindre fläckar, läs våra Skötselråd.

 

- Luddar mattorna? 

Under den första tiden kan mattan ludda av sig mycket och beror inte på produktionsfel. En tuftad matta luddar alltid när dom är nya. Bästa sättet att få bort luddet är att dammsuga mattan ofta i början. Efter ett tag kommer luddet att minska och till sist upphöra. Detta gäller särskilt våra ull-, viskos- samt ryamattor.

Landsväljare

Välj land och valuta bland flaggorna nedan.
  • Sweden
  • Norway
  • UK
  • US
  • EU
  • Swiss
  • DK