&noscript=1" />
30 DAGARS ÖPPET KÖP FRI FRAKT PÅ MATTOR GRATIS VARUPROVER
30 DAGARS ÖPPET KÖP FRI FRAKT PÅ MATTOR


Vanliga frågor

  • Är det öppet köp eller bytesrätt?
    Vi erbjuder öppet köp och bytesrätt på alla mattor och lagerhållna möbler. OBS! Ingen returrätt på möbler som tillverkas på beställning eller mattor med specialmått. Retur ska ske inom 30 dagar från leveransdagen och varan ska vara oanvänd, hel och ren med samtliga etiketter kvar. Vid retur kontakta oss på info@layeredinterior.com. För mer information, läs våra villkor under Leverans och byten.
  • Hur lång är garantin? 
    Från leveransdagen gäller tre (3) års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Garantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel och ej fel som orsakats av kund eller av annan orsak som Layered ej ansvarar för. För bruksslitage gäller 2 års garanti.
  • Kan man måttbeställa en matta? 
    Ja, det går att måttbeställa en matta. Vill man måttbeställa en matta får man räkna med längre leveranstid. Kontakta oss gärna på info@layeredinterior.com för mer information och offert.
  • Kan jag få råd kring val av matta eller möbel?

    Ja! Vi erbjuder privat inredningskonsultation där vi guidar dig genom vårt matt- och möbelsortiment, antingen online eller i vårt vackra showroom på Artillerigatan 12 i Stockholm. Konsultationen är helt kostnadsfri, men kräver förbokning.

    Beskriv vad du önskar att få hjälp med så kontaktar vi dig för en tidsbokning. Maila info@layeredinterior.com.

  • Har ni några fysiska butiker?
    Ja, du är varmt välkommen att besöka vårt showroom, där du även kan få personlig hjälp samt lägga beställning. Våra återförsäljare hittar du här.
  • Hur lång är leveranstiden på en matta eller möbel?

    Alla våra mattor är handgjorda och görs i små kvantiteter. Som en del av Layereds hållbarhetsarbete är vår målsättning att inte tillverka fler produkter än vad som efterfrågas. Därför kan det ibland vara en längre väntetid för produkter som för tillfället är slut i lager. 

    Alla våra möbler görs på beställning och den vanligaste leveranstiden är mellan 6-8 veckor. Observera att vi inte erbjuder öppetköp på möbler.

  • Kan jag delbetala mitt köp?
    Ja, vi erbjuder delbetalning via KLARNA. Du kan även beställa din vara och betala senare.
  • Kan jag få hjälp med inbärning och montering?

    Layered erbjuder via DHL tilläggstjänsterna enkelbemannad uppbärning, dubbelbemannad uppbärning, bortforsling av emballage samt för vissa orter även kvällsleverans. Tillägstjänster kan väljas i kassan, läs mer under Leverans och byten.

  • Var är min beställning?
    Under leveranstiden skickar vi ut statusuppdateringar per mejl. Fraktbolaget kontaktar dig sen 1–3 arbetsdagar innan leverans kan ske för att boka in ett tidsintervall för leverans. Läs mer under Leverans och byten. Har du övriga frågor vänligen kontakta kundservice: info@layeredinterior.com.
  • Jag har mottagit ett skadat paket, vad ska jag göra?
    Om din vara är skadad vid leverans ska detta dokumenteras av dig omgående samt anmälas till oss på Layered inom 24h. Syna paketet ordentligt innan du tar emot varan och signerar leveranssedeln. Om paketet är skadat, be chauffören om en notering på leveranssedeln innan du signerar och säkerställ att du får en kopia. Spara emballaget för eventuell retur. Om varan är skadad vid leverans ska detta anmälas omgående till Layereds kundservice, info@layeredinterior.com. Detta ska göras inom tre dagar för att Layered ska kunna anmäla skadan till fraktbolaget. Läs mer här.
  • Hur tåliga är era mattor?
    Våra mattor är av högsta kvalitet och därmed mycket tåliga men alla mattor behöver omsorg och rätt skötsel för längsta möjliga livslängd. Beroende på kvalitet och tillverkningsprocess är mattorna olika känsliga/tåliga. Läs mer om detta under Skötselråd.
  • Går det att tvätta mattorna? 
    Vi rekommenderar alltid att tvätta mattorna hos en professionell och auktoriserad mattvätt som utför plantvätt. Vid kemtvätt får ej kemikalier innehållande trikloretylen användas. För mindre fläckar, läs våra Skötselråd.
  • Luddar mattorna? 
    Under den första tiden kan mattan ludda av sig vilket är helt naturligt. När mattan är ny kan det förekomma att överskottsmaterial lösgörs- små fibrer som trängt ner i luggen kommer upp till ytan. Efter kontinuerlig dammsugning minskar luddet med tiden, men kommer inte att avta helt.
Logga in

Please choose your country